Magpiller à la thaistyle

Min mage är inte alltid den bästa. För några månader sen hade jag mycket problem med den.

Thaimat är förmodligen inte den bästa maten för en känslig mage. Jag menar.. Mat så att svetten rinner och käften brinner. Då kan man undra hur magen egentligen mår. Min mår inte så bra i vilket fall! Så idag vid frukosten kom Taya (systern som äger hotellet) med magisk thaimedicin till nig. Vi får väl se om det hjälper. Ganska läskiga piller...

Idag regnar det ska ni veta. Så just idag behöver ni inte vara avundsjuka!

Phi phi island

Som rubriken lyder har vi varit ut på en dagsutflykt till Phi phi idag. En stoooor besvikelse för oss båda... Visst.. Det var, eller hade varit vackert om det inte var 1 miljon turister (japaneser) där.

Maya bay var faktiskt otroligt vackert. Som alla kanske redan vet, där The beach är inspelad. Hade man varit själv på ön så hade det varit rena paradiset.

Själva Phi phi island var så jävla överturistat så man blev mörkrädd. I hamnen när vi kom låg det cirka 100(!!!!) båtar och släppte ut tonvis med avgaser. Inne på land var det ett enda stork kaos och 45 grader varmt. Nej usch.. Jag skulle inte ens bo där om jag fick betalt. Men nu har vi sett det i alla fall!

Fiskmat

God kväll! Nu ligger vi återigen i sängen mätta och belåtna. Kanske lite för mätta denna gång.. Ikväll åt vi på hotellets egna restaurang för första gången. En av de bästa!! Vi är så otroligt nöjda över Long beach chalet. Jag har aldrig bott på ett hotell med så underbar och gästvänlig personal. Efter vi ätit klart maten (som för det mesta består av kyckling och kokosmjölk) kommer "mamma" till bordet och bjuder oss på bakverk som hon har gjort + ett fruktfat. Helt otroliga.. :)

Jag har mest legat på stranden och pressat idag medan Mattias var iväg på moppetur och utforskade det sista av ön. Tidigare ikväll var vi inne på marknaden i Saladan och handlade lite smått&gott. Testade även på fiskspa... Uschhhhh!!!!!! Vad läbbigt det kändes. Fiskarna liksom äter upp ens hud... Uhuuhuhuu.. Blä!

Thaimat

En av de bästa sakerna med Thailand är ju helt klar thaimaten. Både jag och Mattias ääälskar thai! Det ska vara starkt så att svetten rinner.

Vi var precis ner på hotellets restaurang och åt efterrätt. Jag ville äta något typiskt thailändskt så jag blev rekommenderad bananer i kokt kokosmjölk. Bland det godaste jag har ätit!! Bredvid oss satt det ett par som tryckte i sig en spagetti och köttfärssås och hamburgare. Vad gör man här då kan man undra!?

Nåja.. Idag har det varit växlande molnighet så det har blivit mest moppeåkande. Vi såg en kajakuthyrning som vi ska testa på snart. Trots moln så har solen tagit som mest idag. Både jag och Mattias ligger med svidande hårbottnar och läppar. Ett måste när man besöker Koh Lanta är att hyra en moped. Vi hyr varje dag för 50kr + bensin för 1kr/liter. Haha helt sjukt..

Babyelefant

Återigen ligger vi här i sängen och har avnjutit ännu en dag på Koh Lanta. När vi vaknade vid 8 så var det rätt mulet ute, så vi åkte iväg på utflykt med moppen in till "gamla staden". Det var väl ingen höjdare kanske.. Och väl där så försvann alla moln och det visade sig bli världens finaste och varmaste dag. Det var så hett att ingen av oss pallade ligga och sola på stranden! Ett bra tidsfördriv vi har är att snorkla.

När vi kom till änden på andra sidan ön fick Mattias för första gången se elefanter. 2 små söta bebiselefanter och en megabumling!

Ikväll åkte vi till en restaurant som har blivit utsedd till Lantas bästa. L. Maladeen tror jag den hette. Sjuuukt god mat!! Lite svår att hitta till dock. Träffade även på två svenska tjejer som vi satt och pratade med i några timmar.

Det var allt för idag!

Läggdags

Klockan är nu 23.30 här på Lanta. Mopedruren har gått bra. Vi har hittat världens finaste paradisstrand en bit ner!! Wow säger jag bara. På vägen dit växte det bananer och chilis överallt, och helt plötsligt satt det 3apor på vägen!

Ikväll har vi återigen varit inne i Saladan och ätit god mat. Vi hittade en stor matmarknad där Mattias vågade sig på skalbaggar... Uuuuuhhhh!!

Natti natt.

God morgon!

Hej och hå! Eftersom vi har gratis wifi här så tänkte jag uppdatera alla som har lust att veta vad vi pysslar med varje dag! Har precis ätit frukost här på hotellet. Det bestod som vanligt av rostbröd, sylt och crossianter(?). Personalen är som alla säger, helt underbara! Vi var precis nere och hyrde en moped. Vi tänkte utforska nedre delarna av Koh Lanta idag.

Igår åt vi på en sviiiiingod restaurant inne i Saladan. Lanta seafoood heter den. Mina läppar höll på att trilla av!

Nu är det dags för avfärd!

Budget

Vissa månader är man inte lika rik som den andra. Inte jag i alla fall... Pizza Hut levererar lite olika om man säger så. Denna månad är lite knaper. Ingeeeeeet slöseri. Jobba, jobba, jobba. Pengar, pengar, pengar. Spara, spara, spara. Flyg-Thailand-flyg-fattig-:(.

Det jag skulle skriva var att jag lever på Dove. Dove Velvet loation denna månad. Myyyhycket god för en billig peng.

Hooooooooppas dom har massa billiga Victoria Secretprodukter i Thailandet! Mömma vore det!

Breaking dawn

Jag måste ju vara den enda personen i världen som fortfarade inte (hunnit) sett den nya Twilightfilmen! (Plus alla killar som tycker Twilight är "dålig", fast egentligen tycker den är asball) Jag som älskar dom filmerna.. Till helgen är jag ledig i alla fall, dååååå... kanske... äntligen. Tilde&Saga ska vara här i helgen, då blir det förhoppningsvis myspys!

Kan ju hoppas på att Tilde vill se den igen. Då kan vi dräggla tillsammans hon och jag. ;)

3 veckor kvar!!!!!!

Till T-t-t-t-t-hailaaaaaaaand!!!
Har aldrig längtat efter något så mycket i hela mitt liv tror jag.. Det ska bli sååååå skönt!! Just nu köttar jag mellan 50-55h veckor på hutten, därav mitt icke existerande liv. :] Hej!